2006-03-14

Tävling!

Idag var det dragtävling: Hundplutonen vs. Polisen!

Förra året kom jag trea tror jag, så jag tänkte att jag hade nog chans på en bra placering, särskilt efter som vi har tränat mycket mer i år än förra året...
6 kilometer skulle vi åka med en minuts mellanrum, jag startade i mitten av startfältet. Kraxa var laddad som vanligt och vi for iväg med en jäkla fart, men efter halva loppet (när vi inte hade kommit ikapp någon) så saktade hon in och jag fick mana på henne. Men hon visste ju att jag hade blivit en bättre skidåkare och tyckte väl att nu kunde jag ta och visa det! Vi kom i mål med en bra tid tyckte jag ca 16,30 min. Och jag var väldigt nöjd med loppet..... tills jag fick se resutatlistan och såg att Staffan (!) hade slagit mig med ett par sekunder! Men vad F**N! Den där Ava måste vara en överdjurisk dragare! Någon annan förklaring kan jag inte se... (Förlåt Staffan).
Men det var härligt väder och jätteroligt att åka! Och jag har blivit bättre på att åka....