2006-04-02

Mötte Lassie!

Råggrindans Maximus och jag
(Husse Björn har tagit bilden)

Eller i allafall Tobias och Mattias Fredriksson och Anders Södergren! Himla coolt att se lite kändisar. Dom var på studiebesök på F 21 och passade på att se lite skidåkning... Garnisonsmästerskapen.....

Igår var jag och såg dom åka sprinten mitt inne i stan, dom är ju helt grymma på att åka, det går mycket fortaren än när jag kör med hundarna...
På kvällen var det middag med tävlingssektorn på Il lardo, vi åt god mat och umgicks, det var trevligt men det blev ändå en ganska tidig kväll skulle upp och åka KM på morgonen.

Jag fick låna Råggrindans Maximus på tävlingen, det var jätte roligt! Vilken skillnad att åka med en stark hund, det var inte lätt men lättare än vanligt att ta sig upp för alla mördarbackar i Måttsund. Och vi kan nu titulera oss Klubbmästare.....
Efter prisutdelningen for jag och Carin en runda med våra egna hundar, superhärligt, solen lyste nästan vindstilla. Vi stannade då och då för att sola. Efter en lunch på klubben satt vi på en bänk utanför och solade i ett par timmar medans ett gäng tränade hund för instruktör.

Nu ska det bli godis i soffan!